רשום כבר?
התחבר
לא רשום?
הירשם
אתם כאן: Home / DIY מהרשת / מדיטציה – עשו זאת בעצמכם

מדיטציה – עשו זאת בעצמכם

מוטרדים במיוחד? הסטרס הורג אתכם? קחו לעצמכם רגע להירגע ולשחרר את כל הלחצים בעזרת מדיטציה

 

בין אם אתם עובדים קשה מדי, מוטרדים מהחלטות בחייכם האישיים או פשוט לא עומדים בעומס של החיים? הגיע הזמן שתקחו לכם רגע בו אתם עוצרים הכל, ונרגעים.

מדיטציה היא התבוננות פנימית, או מחשבה ללא ניתוח, או חיבור של גוף-נפש-רוח, ללא מטרה חומרית, בדרך כלל. היא יכולה להיות גם אסטרטגיה לביצוע פעולה עצמית בגוף ובנפש האדם. כתוצאה מתרגול טכניקות אלה, מצב התודעה של האדם משתנה ביחס למצבי התודעה השכיחים אצלו, בעת ההתנהגות והפעולות היומיומיות

מדיטציה מסייעת בהירגעות, שחרור לחצים, מציאת שלווה פנימית ואיזון, חידוד הריכוז, מסייעת בעיכול, בשינה, משפרת פרודקטיביות ויצירתיות, מחזקת אינטואיציה וגורמת לכם להיות מאושרים יותר. מעבר לזה מדיטציה גם יכולה להאט הזדקנות, לחזק את המערכת החיסונית ודואגת בכלליות לשלומנו. 

איך מתחילים?

מצאו מקום שקט ונעים בו לא יוכלו להפריע לכם במשך זמן. שבו ישיבה מזרחית על כרית, או על כסא כאשר כפות הרגליים שלכם נוגעות ברצפה

ודאו שהגב שלכם זקוף, אך לא מתוח מדי.

 

 

קבלו את זרם המחשבות שלכם אבל אל תהרהרו בהן. המטרה היא להיכנס למרווח בין המודע לתת מודע, בו אתם מודעים לעצמכם ולסביבה שלכם, בזמן שהמוח לא עסוק במחשבות.

התחילו בקטן – 5 דקות ביום בתחילה. כדי שמשך הזמן שחלף לא יעסיק אתכם כדאי להשתמש בטיימר למדיטציה – כגון אפליקציית Zenfriend 

מצאו זמן שתוכלו להפוך לשגרה בלו"ז שלכם, בין אם בבוקר לפני העבודה או הלימודים או בערב אחרי אימון או מקלחת. 

לא קל להכניס הרגל חדש לחיי השגרה שלכם לכן היו פתוחים לגבי שינוים בלו"ז. בזמן המדיטציה שמרו על קור רוח, ואל תשפטו את עצמכם במידה ואתם לא מצליחים להתרכז. פשוט תנסו להירגע.

למי שמתחבר- אפשר להוסיף מוזיקה מרגיעה או קולות מהטבע בזמן המדיטציה.

אופציה נוספת היא לעשות מדיטציה מודרכת בעזרת אפליקציה כמו Headspace או על ידי דמיון מודרך בקבוצה. 

 

 

אל תשכחו לעצור ולקחת הפסקה. נאמסטה! 

 

ספרו לנו מה אתם חושבים

Scroll To Top
the_post_id=14394
שינוי גודל גופנים