רשום כבר?
התחבר
לא רשום?
הירשם
אתם כאן: Home / בריאות / האחים גיל – צריכת סוכר עודפת

האחים גיל – צריכת סוכר עודפת

למה אנחנו צורכים סוכר בלי ידיעתנו, ואיך אפשר להימנע מכך. האחים גיל מסבירים

רובנו צורכים יותר מדי סוכר בתזונה שלנו. הצריכה המוגזמת הזו מובילה להשמנת יתר ולפגיעה באיכות החיים שלנו. למעשה, אנחנו לא בהכרח יודעים שאנחנו צורכים כמויות גבוהות של סוכר, כי יצרני המזון מחביאים את הסוכר במזונות שנחשבים כביכול בריאים. אם לא נצרוך את אותם מזונות עם התחפושת ה"בריאה", נצרוך הרבה פחות סוכר, נרד במשקל ונשפר בצורה משמעותית את הבריאות שלנו.

שימו לב לאותיות הקטנות

אחד הדברים המרכזיים שאנשים מתרכזים בהם כשהם רוצים לרדת במשקל הוא קלוריות, אבל היום כבר ידוע לנו שגם איכות המזון שאנחנו צורכים חשובה.
כשאנחנו אוכלים מוצרי מזון, אנחנו בדרך כלל לא שמים לב לרשימת המרכיבים, אלא רק לכותרות – "מכיל סיבים תזונתיים", "דל שומן". זה לא שהכותרות האלה לא נכונות, אלא שאנחנו מתייחסים רק אליהן ולא לרשימת המרכיבים, שמכילה גם סוכר.

רשימת המרכיבים בנויה על פי חוק לפי כמות הרכיבים שנמצאת במוצר. כלומר, הפריט הראשון ברשימת המרכיבים נמצא בכמות הגבוהה ביותר במוצר, הפריט השני בכמות השנייה הכי גבוהה וכך הלאה.

התמונה מכאן

תחליפי לחם

אחד המוצרים שרבים מאיתנו אוכלים כשהם רוצים להפסיק לאכול לחם הוא תחליף ללחם, שאמור להיות מוצר דיאטטי. אם נבחן לעומק את רשימת הרכיבים של  תחליף לחם כזה, נראה ברשימת המרכיבים – לתת שעורה, סירופ גלוקוזה, סוכר, מלח, סוכר קרמל, חומרי תפיחה, גלוטן חיטה וכו'. במוצר הזה יש שלושה סוגי סוכר, על אף שהוא מוגדר כמוצר דיאטטי.

רכז עגבניות

קחו לדוגמה רכז עגבניות, שמצהיר על גבי האריזה "אינו מכיל חומרים משמרים". אם נבחן את רשימת הרכיבים, נראה שיש במוצר עגבניות טריות אורגניות, פרוקטוז וגלוקוז. פרוקטוז וגלוקוז הם סוגים של סוכר, ואמנם אין במוצר חומרים משמרים, אבל יש בו עגבניות וסוכר.

לחם שיפון

על לחמי שיפון נראה פעמים רבות כיתובים מאוד יפים של "שיפון מאה אחוז", "מכיל סיבים תזונתיים" או "מכיל ויטמינים ומינרלים". הלחם הזה ממותג כאחד מהלחמים הכי בריאים, אבל אם נקרא את רשימת המרכיבים נראה שאחד המרכיבים הראשונים שלו הוא סוכר לבן.

דגני בוקר

בדגני בוקר רבים נמצא את המרכיב ממתיק סוכרלוז, שהוא בעצם סוכר.

מה עושים?

כשצורכים מזון מעובד כמו נקניקים או גבינות, קשה מאוד להימנע מממתיקים או מסוכרים. ההמלצה הראשונית היא להתבסס על מזונות שאין להם רשימת מרכיבים כמו פירות, ירקות, דגנים וקטניות, בשר וביצים. אם רוצים לאכול בכל זאת מזונות מעובדים, כדאי ללמוד איך לקרוא את רשימת המרכיבים ולבדוק שאין בה סוכרים. חפשו רשימות קצרות עם מעט מרכיבים, ואל תתפתו להאמין לכותרות השיווקיות שמחביאות מאיתנו את הסוכר שבמזון.

 

צפו בתכנית המלאה "בריאות DIY" בערוץ diy, ערוץ 41 ב-HOT.

ספרו לנו מה אתם חושבים

Scroll To Top
the_post_id=12478