רשום כבר?
התחבר
לא רשום?
הירשם
אתם כאן: Home / בריאות / האחים גיל: פעילות גופנית

האחים גיל: פעילות גופנית

האם פעילות אירובית היא אכן הפעילות היעילה ביותר לירידה במשקל? האחים גיל עונים

כולם יודעים שכדי לרדת במשקל בצורה נכונה וטבעית צריך לעשות פעילות גופנית. הפעם אנחנו רוצים לשבור את אחד המיתוסים הנפוצים ביותר שפעילות אירובית היא הפעילות הגופנית היעילה ביותר לירידה במשקל. פעילויות אירובית כמו הליכה, ריצה, רכיבה על אופניים ושחייה הן באמת נכונות, בריאות וטובות, אבל הן לא הפעילויות היעילות ביותר לירידה במשקל.

מה הפעילות הגופנית היעילה ביותר לירידה במשקל?

הפעילות היעילה ביותר לירידה במשקל היא פעילות של חיזוק הגוף והגדלת מסת שריר, כמו הרמת משקולות, שכיבות סמיכה, כפיפות בטן, עליות מתח ועוד. ברגע שאנחנו מגדילים את מסת השריר, אנחנו מאיצים את חילוף החומרים שלנו גם כשאנחנו לא עושים פעילות גופנית, וכאן בדיוק נמצא ההבדל בין פעילות להגדלת מסת שריר לפעילות אירובית.
בפעילות אירובית אנחנו שורפים קלוריות רק בזמן הפעילות עצמה, לעומת פעילות להגדלת מסת שריר שגורמת לשריפת שומן גם בזמן מנוחה.

פעילות אירובית כמו ריצה אינה הפעילות הגופנית היעילה ביותר. תמונה מכאן

 

איך זה עובד?

בשרירים שלנו יש אברונים קטנטנים שנקראים "מיטוכונדריה". האברונים האלה לוקחים את הסוכר או את השומן ושורפים אותו לאנרגיה. כשאנחנו מייצרים עוד אברוני מיטוכונדריה אנחנו משקיעים בעצם בהגדלת חילוף החומרים, ובפועל הגוף ישרוף יותר אנרגיה ויותר שומן כל הזמן, ולא רק בזמן פעילות גופנית. הדרך לייצר עוד אברוני מיטוכונדריה היא באמצעות הגדלת מסת שריר.

תרגילים להגדלת מסת שריר אפשר לבצע בקלות בבית: שכיבות סמיכה, עליות מתח והרמת משקולות הם רק חלק מהתרגילים שיעזרו לכם להגדיל את מסת השריר שלכם. שימו לב שהתרגילים האלה לא "ינפחו" אתכם, ואפשר בהחלט לעשות אותם בצורה שתחטב את הגוף שלכם ותעצב אותו.

צפו בתכנית המלאה "בריאות DIY" בערוץ diy, ערוץ 41 ב-HOT.

ספרו לנו מה אתם חושבים

Scroll To Top
the_post_id=12796