רשום כבר?
התחבר
לא רשום?
הירשם
אתם כאן: Home / אוכל / האחים גיל – נזקי הסוכר

האחים גיל – נזקי הסוכר

איך להימנע מנזקים בריאותיים שנגרמים לגוף מצריכת סוכר גבוהה. האחים גיל מסבירים

רובנו יודעים שסוכר וצריכת יתר שלו עלולים לגרום להשמנה ואפילו למחלת הסוכרת. אבל לסוכר יש נזקים בריאותיים נוספים, קצת פחות מוכרים. הפעם נתמקד בשני נזקים שנגרמים מצריכת סוכר מוגברת ונבין איך אפשר להפחית את הסיכון.

בגדול, חשוב להבין שהגוף שלנו זקוק לסוכר בכמות מסוימת. אבל כשאנחנו צורכים סוכר, מתרחש בגוף תהליך שנקרא סכרור. כיום, בתרבות המערב, אנשים נוטים לצרוך כמויות גדולות מדי של סוכר וכך הם גורמים לסכרור רב ולנזקים בריאותיים. אז מה הם שני הנזקים הבריאותיים שנגרמים מצריכת סוכר מוגברת?

כולסטרול

כשאנחנו שומעים את המילה "כולסטרול", אנחנו פעמים רבות נבהלים. אנחנו מקשרים אותו לבעיות לב ובעיות נוספות בגוף. אבל כולסטרול הוא חומר חיוני, שהגוף זקוק לו. אם לא נקבל מספיק כולסטרול מהתזונה שלנו, הכבד שלנו ייצר כולסטרול בעצמו. הבעיה מתחילה כשאנחנו צורכים כמויות גבוהות מדי של סוכרים. במקרה כזה אנחנו יוצרים תהליך של סכרור גבוה מדי בכלי הדם, והכולסטרול עובר בעצמו תהליך של סכרור. כך, במקום שהגוף יצליח לפנות את עודפי הכולסטרול מכלי הדם בצורה טבעית, הכולסטרול הזה מסתכרר, הופך למעין מלט – רובד טרשתי – ושוקע לנו בעורקים. כלומר, לא הכולסטרול הוא הבעיה, אלא הכולסטרול שמסתכרר.

עור הפנים

כשאנחנו רוצים לשמור על עור הפנים שלנו, אנחנו נמנעים משמש או מורחים חומרים שונים על הפנים. אבל יש קשר הדוק בין בריאות עור הפנים שלנו לבין כמות הסוכר שאנחנו צורכים. פעולת הסכרור שהסברנו קודם פוגעת במקומות העדינים ביותר בגוף שלנו, ברקמות העדינות ובכלי הדם העדינים. עור הפנים הוא אחד המקומות העדינים ביותר בגוף, עם כלי הדם הקטנים ביותר. כך, צריכה גבוהה של סוכר תוביל לקמטים רבים יותר, כתמים על העור ויובש של העור.

אז מה עושים?

למזלנו, אפשר להפחית משמעותית את תהליך הסכרור ולראות שיפור משמעותית, לפעמים ברמה של ימים. ראשית, הפחיתו משמעותית את המזון הסוכרי-פחמימתי המעובד שאתם צורכים. מזונות כמו לחם, פסטה, קוסקוס או דגני בוקר, גם אם הם מתהדרים בכך שהם עשויים מדגנים מלאים, הם עדיין פחמימה מעובדת, ואחרי התהליך של מערכת העיכול, רוב מה שהגוף מקבל מהם זה סוכר, שגורם לתהליך סכרור נרחב. במקום אלה, העדיפו פחמימות לא מעובדות, קטניות ודגנים מלאים בצורתם המלאה. הוסיפו לארוחות שלכם גם ירקות חיים ומזונות שומניים איכותיים כמו ביצים, עוף, בשר, דגים שומניים או מזון שומני מהצומח כמו אבוקדו, אגוזים או טחינה. כך הארוחות שלכם תהיינה מאוזנות יותר, ותהליכי הסכרור בגוף שלכם יפחתו.

 

 

 

ספרו לנו מה אתם חושבים

Scroll To Top
the_post_id=12005