רשום כבר?
התחבר
לא רשום?
הירשם
אתם כאן: Home / בריאות / האחים גיל – מה כדאי לאכול

האחים גיל – מה כדאי לאכול

4 מזונות שנחשבים בריאים, אבל עלולים לגרום לפגיעה בבריאות. DIY בריאות עם האחים גיל

כחלק בלתי נפרד מטרנד ה-DIY, יותר ויותר אנשים מנסים להבין מה כדאי לאכול, כדי לשמור על הבריאות והמשקל בלי עזרה חיצונית כמו קבוצות שומרי משקל או תזונאי צמוד. בדיוק בשביל זה אנחנו פה, להסביר לכם איך תוכלו לשמור על הבריאות שלכם לגמרי בעצמכם.

סביב נושא התזונה יש מיתוסים רבים והגיע הזמן שננפץ חלק מהם. כמו למשל מזונות שנחשבים למזונות בריאות, אבל בפועל עלולים רק לפגוע לנו בבריאות.

מיצי פירות

כמה פעמים הזמנתם במסעדה מיץ סחוט, רק כי הייתם בטוחים שזו האפשרות הכי בריאה בתפריט? לא משנה אם זה מיץ סלק, מיץ תפוחים או מיץ גזר. כל עוד סחטו לנו את המיץ מול העיניים, או שאנחנו סחטנו אותו לעצמנו בבית במסחטת המיצים הקשים שלנו, אנחנו בטוחים שהגוף שלנו נהנה עכשיו ממנת בריאות נהדרת. אז נכון, במיצי פירות באמת יש הרבה ויטמינים או מינרלים, שקיימים באותו פרי. אבל בפרי או בירק עצמו יש פרט למינרלים ולוויטמינים האלה גם רכיב נוסף, חשוב מאוד, שנקרא "סיבים תזונתיים". כשאנחנו הופכים את הירק או הפרי למיץ, אנחנו מפרידים את הנוזל עם הוויטמינים והמינרלים מהסיבים התזונתיים.

לסיבים תזונתיים יש הרבה יתרונות, שאחד החשוב בהם הוא שהם מסייעים לספיגת הסוכר הטבעי שנמצא בירקות ובפירות. הם הופכים את ספיגת הסוכר הזו לאיטית יותר. כשאנחנו לא מקבלים את הסיבים, הסוכר נספג בגוף בצורה מהירה מדי ולא טבעית, כך שהגוף מרגיש שהוא קיבל כמות גבוהה של סוכר למחזור הדם. התהליך הזה עלול לגרום לאורך זמן להשמנה ואפילו לסכרת.

אנחנו לא אומרים שצריך להימנע לחלוטין ממיצי פירות מעתה ועד עולם, הם כן מכילים ויטמינים ומינרלים שחשובים לגוף שלנו, אבל התייחסו אליהם כמותרות ולא כמזון בריאות. שתו מיץ כזה פעם בשבוע ולא כל יום. במקום המיץ, העדיפו לאכול את הפירות והירקות כמו שהם, בשלמותם. אם אתם ממש חייבים לשתות אותם, הכינו לעצמכם שייק, שמכיל את כל חלקי הפרי, ולא מיץ. לשייק כזה אפשר גם להגדיל ולהוסיף עלים ירוקים ואפילו רכיב שומני כמו אגוזים, שקדים או טחינה, שהופכים את ספיגת הסוכר לאיטית וטבעית אפילו יותר.

דגנים מלאים

כשאנחנו שומעים "דגנים מלאים", אנחנו מיד חושבים בריאות, מפני שככה משווקים לנו את הדגנים המלאים. דגני בוקר מדגנים מלאים, לחם או פסטה מדגנים מלאים, כולם נחשבים לבריאים. אז נכון, דגנים מלאים אכן מכילים יותר סיבים תזונתיים וגם מעט יותר ויטמינים ומינרלים מאשר דגנים לא מלאים. אבל ברגע שטוחנים את הדגן עצמו, רוב הסיבים התזונתיים, הוויטמינים והמינרלים הופכים לכמעט לא רלוונטיים, כך שההבדל בין מוצר מדגנים מלאים למוצר מדגנים לא מלאים הוא זניח, ומה שנספג בגוף שלנו הוא בעיקר סוכר.

במקום לאכול מוצרים מעובדים מדגנים מלאים, עדיף פשוט לאכול את הדגן בצורתו השלמה, כמו אורז, חיטה, קינואה וכו'.

תמונה מכאן

שמני זרעים

ייתכן שאתם חושבים שכדי להיות בריאים יותר או לשמור על משקל תקין, אתם צריכים לדאוג לתזונה מופחתת שומן ככל האפשר. אבל תזונה טבעית ובריאה, שגם מסייעת לירידה טבעית במשקל, מכילה גם מזונות שומניים איכותיים. אבל מה הם אותם מזונות שומניים איכותיים?

רובנו משתמשים לצרכי הבישול שלנו בשמנים שונים, שאת חלקם משווקים לנו כשמני בריאות, כמו שמן שומשום, שמן זרעי ענבים או שמן סויה. חשוב לדעת שכל שמן שעשוי מזרעים עשוי ברובו מחומצות שומן רב בלתי רוויות. זהו שמן לא יציב, שנוטה להתחמצן במגע עם אור, חום או חמצן. כך שהרבה פעמים עוד לפני שאנחנו אפילו שופכים אותם אל המחבת, הם כבר ברובם מחומצנים. אז גם אם מוכרים לכם שמן קנולה שמכיל אומגה 3, אותה חומצת אומגה 3, גם היא חומצת שומן רב בלתי רוויה ולכן לא יציבה. כך שאם אתם צורכים את האומגה 3 שלכם משמן, אתם מקבלים אותה ברורבה מחומצנת. עדיף לצרוך במקום מזונות שלמים שמכילים אותה, כמו סלמון או אגוזי מלך. המזונות האלה מכילים באופן טבעי גם אומגה 3 וגם ויטמין אי, שנחשב לאחד מנוגדי החימצון החזקים בטבע. הוויטמין אי שומר על האומגה 3 מפני התחמצנות.

מזונות ללא גלוטן

לאחרונה מציף את הארץ טרנד, שהוא במהותו טרנד חיובי ונפלא, של אכילת מזונות ללא גלוטן. הבעיה מתחילה כשאנחנו מחשיבים מזון כלשהו למזון בריאות, רק מפני שהוא מסומן כמזון ללא גלוטן. אבל לפני שאתם רצים לקנות מוצר כזה, תעצרו ותקראו את רשימת המרכיבים. במקרים רבים מאוד המזונות האלה יהיו כל כך מעובדים, שהם יכילו גם סוכרים, חומרים משמרים, חומרי טעם ומייצבים, שהופכים אותם להרבה פחות בריאים, גם אם הם נטולי גלוטן.

כך שלפני שאתם רוכשים מוצר מזון, קראו היטב את רשימת המרכיבים, ודאו שאין בו חומרים שהגוף שלכם לא צריך. ודאו שהמזונות ללא גלוטן שאתם צורכים הם מזונות טבעיים לא מעובדים, כמו ירקות, פירות או מזונות מן החי. גם קטניות ברובן לא מכילות גלוטן וגם דגנים כמו אורז וקינואה הם נטולי גלוטן.

 

 

 

ספרו לנו מה אתם חושבים

Scroll To Top
the_post_id=11018