רשום כבר?
התחבר
לא רשום?
הירשם
אתם כאן: Home / בריאות / האחים גיל – הקשר בין לחץ לשומן

האחים גיל – הקשר בין לחץ לשומן

מה הקשר בין לחץ לשומן, ואיך אפשר להוריד את רמת הלחץ היומיומית. האחים גיל "בריאות DIY"

גם אתם עושים את כל מה שצריך בשביל לרדת במשקל, אוכלים נכון ועושים פעילות גופנית, אבל עדיין תקועים עם כמה קילוגרמים עודפים? כדאי שתדעו שיש גורם נוסף שמשפיע באופן ישיר על המשקל שלכם – לחץ.

לחץ, לא פאניקה

הרבה אנשים אומרים שלחץ לא קשור אליהם, ושהם אנשים רגועים. הלחץ שאנחנו מתכוונים אליו הוא לא פאניקה, אלא הלחץ היומיומי שאנחנו חווים כל הזמן. לחץ של עמידה בפקקים, כשחותכים אותנו בכביש, ויכוח עם בן או עם בת הזוג, לחץ בעבודה ולחץ מהילדים.

איך לחץ משפיע עלינו?

לחץ יומיומי משפיע עלינו באופן פיזיולוגי הורמונלי. כשאנחנו בלחץ, הגוף שלנו משחרר מבלוטות האדרנל הורמון לחץ שנקרא קורטיזול. אחד התפקידים העיקריים של הקורטיזול הוא לשחרר סוכר עצור שנקרא גליקוגן, שמשתחרר כדי שנוכל לתפעל את מנגנון הלחץ שלנו.
בעבר, בתקופת הצייד-לקט, היינו צריכים להפעיל את הגוף שלנו פיזית בזמן לחץ, למשל לברוח מאריה ולהילחם על החיים שלנו. כלומר, לחץ היה בא ביחד עם צורך בפעולה פיזית אינטנסיבית שדרשה המון אנרגיה להפעלת השרירים.

היום אין לנו צורך לברוח, ובעקבות לחץ לא מגיעה פעילות פיזית. אם אנחנו לחוצים בכביש, אנחנו נישאר לשבת במכונית. אם אנחנו בוויכוח עם הבוס – עדיין נשב במשרד ולא נצא לרוץ. הסוכר משתחרר למחזור הדם שלנו אבל השרירים לא משתמשים בו.

תמונה מכאן

מה קורה לסוכר בגוף?

הגוף שלנו לוקח את עודפי הסוכר שלא צריכים להיות בדם שלנו וממיר אותם לשומן. עודפי סוכר במחזור הדם מאוד לא בריאים לגוף שלנו, והגוף לא מוכן לקבל אותם.

אחרי שהשרירים שלנו לא השתמשו בסוכר והגוף שלנו הפך אותו לעודפי שומן, העודפים מתרכזים בחגורת הבטן. למה חגורת הבטן? כי שם מתרכזים רוב האיברים הפנימיים החשובים ביותר. אחרי הלחץ היומיומי שאנחנו חווים, הגוף מבין שהוא צריך אנרגיה זמינה להגן על האיברים הפנימיים ומרכז שם את רקמת השומן.

אז מה עושים?

קודם כל כדאי לאמץ גישה של פרופורציות לחיים – לא להתעצבן ולא להיכנס לסטרס. אנחנו יודעים שזה יותר קל להגיד מלעשות, ולכן כדאי לכם גם לאמץ כלי מאוד פשוט. הכלי הזה יעזור לכם להוריד את רמות הסטרס ולחסן את הגוף מפני הסטרס הבא. הכלי הזה נקרא נשימות בטניות, ואם תעשו אותו פעמיים ביום למשך חמש דקות, הוא יעזור לכם להוריד את רמת הסטרס.

כשמבקשים מאיתנו לנשום נשימה עמוקה, רוב האנשים מרימים את הכתפיים, כשבפועל הרבה יותר יעיל לנפח את הבטן. הנשימה הזאת הרבה יותר עמוקה ויעילה, והיא פותחת את הסרעפת שלנו וממלאת את הריאות באוויר. הנשימה הזאת מפחיתה משמעותית את הלחץ ומנטרלת אותו. הסיבה לכך היא שבתקופה של הצייד-לקט היינו אמורים לברוח ולפעול, ובפעולות הפיזיות האלה הנשימות מאוד מהירות ושטחיות. כשאנחנו נושמים נשימה בטנית אנחנו מאותתים לגוף שהסכנה עברה ושאפשר להירגע.

נסו לנשום את הנשימות האלה פעמיים ביום למשך חמש דקות, ותראו איך כמו קסם אתם הרבה פחות לחוצים.

 

צפו בתכנית המלאה "בריאות DIY" בערוץ diy, ערוץ 41 ב-HOT.

ספרו לנו מה אתם חושבים

Scroll To Top
the_post_id=12237