רשום כבר?
התחבר
לא רשום?
הירשם
אתם כאן: Home / בריאות / האחים גיל – ארוחות ביניים

האחים גיל – ארוחות ביניים

כמה ארוחות כדאי לאכול במהלך היום כדי לרדת במשקל? האחים גיל עם התשובה

יש טרנד מאוד ידוע שבשביל לרדת במשקל נכון יותר לחלק את כמות הארוחות שלנו ביום לכמה ארוחות קטנות. למשל לחלק את הארוחות לשלוש ארוחות עם שתי ארוחות ביניים, לאכול חמש ארוחות קטנות או לאכול כל שלוש שעות. יש היגיון מאחורי הטרנד הזה כי אתה לא מגיע לארוחה שלך מורעב, וכשמגיעים מורעבים אוכלים יותר מדי. הטרנד הזה עובד להרבה אנשים והם יורדים במשקל, אבל כמעט אף פעם הם לא מצליחים להגיע למשקל האידיאלי שלהם, והרבה פעמים גם עולים בחזרה.

מדוע אנחנו מגיעים רעבים לארוחות?

הטעות שבבסיס הטרנד היא לחשוב שבכל מקרה נגיע לארוחה מורעבים, ואנחנו חייבים למנוע את זה באמצעות ארוחות מרובות. מה שאנחנו צריכים לשאול את עצמנו זה למה בכלל אנחנו מגיעים מורעבים לארוחה הבאה. מבחינה אבולוציונית מאוד טבעי לנו, בני האדם, לאכול שתיים או שלוש ארוחות בלי להיות מורעבים. למה במציאות של היום אם לא נאכל שש ארוחות ביום נגיע לארוחה הבאה מורעבים? התשובה היא שמה שגורם לרעב המוגזם הם לא כמות הארוחות והתדירות שלהן, אלא איכות המזון.

התזונה של רובנו מבוססת על סוכרים ופחמימות מעובדות, מה שגורם לזה שרובנו נצרוך בעיקר סוכר. הסוכר הזה גורם לנו לעליית סוכר ולאנרגיות גבוהות מיד אחרי הארוחה או הנשנוש. בגלל שהסוכר הוא לא טבעי ומעובד יש לנו נפילת סוכר, ואז אנחנו מרגישים תשושים, עצבניים ורעבים. אנחנו רוצים לאכול עוד משהו, ופונים שוב למזון הסוכרי או לפחמימה המעובדת.

המזונות המעובדים הם לא רק סוכר, שוקולד ועוגיות. הם גם מזונות רגילים כמו פסטה, לחם, קוסקוס ודגני בוקר. המזונות האלה, גם אם הם מדגנים מלאים, מתפרקים במערכת העיכול שלנו לסוכר וגורמים בסופו של דבר לתשישות ולעצבנות.

תמונה מכאן

מה עושים?

הפחיתו משמעותית את כמות הסוכרים והפחמימות המעובדות בתזונה שלכם. במקום המזונות האלה העדיפו פחמימות בצורתן השלמה כמו ירקות שורש, ודגנים בצורתם השלמה, כמו אורז וקינואה. הגדילו גם את כמות הירקות ואת המזונות השומניים האיכותיים.

העדיפו לאכול בין שתיים לשלוש ארוחות ביום ללא נשנושי ביניים. במרווח שבין הארוחות הגוף שלנו מנצל את רקמת השומן ושורף שומן בצורה היעילה ביותר. רוב האנשים מונעים את שרפת השומן הזאת בגלל שהם אוכלים כמה ארוחות קטנות ביום.

אבל אני רעב בין הארוחות!

זכרו שהסיבה שאנחנו מגיעים מורעבים לארוחות היא שאכלנו ארוחה סוכרית או נשנוש סוכרי. אם תאכלו ארוחה מאוזנת יהיה לכם מאוד קל וטריוויאלי לאכול בין שתיים לשלוש ארוחות ביום, ולא תצטרכו את נשנושי הביניים האלה.

 

צפו בתכנית המלאה "בריאות DIY" בערוץ diy, ערוץ 41 ב-HOT.

תגובה אחת

  1. תודה לכם על העצות הנכונות והנהדרות. אבל כשאתם כותבים לאכול אורז , איך מתמודדים עם הארסן שבאורז?

ספרו לנו מה אתם חושבים

Scroll To Top
the_post_id=13442