רשום כבר?
התחבר
לא רשום?
הירשם
אתם כאן: Home / אוכל / האחים גיל – איך להרגיש שבעים?

האחים גיל – איך להרגיש שבעים?

טיפים שיעזרו לכם להתחיל להרגיש שבעים. מתוך התכנית של האחים גיל "בריאות DIY"

מרגישים רעבים כל הזמן? לא משנה מתי וכמה אתם אוכלים, אתם עדיין לא שבעים? תכירו את הורמון השובע, לפטין, שאחראי לתחושה הזאת.

מי אתה, לפטין?

כשאנחנו אוכלים ארוחה, רקמות השומן הטבעיות בגוף שלנו מפרישות את ההורמון הזה, הלפטין, באיטיות ובכמות טבעית. ההורמון מסתובב במחזור הדם, מגיע אל המוח שלנו ואז לאט לאט מאותת למוח שלנו להפסיק לאכול – אתם שבעים. המטרה של ההורמון הזה היא למנוע מאיתנו לאכול יותר מדי ולהשמין. ככל שרקמת השומן שלנו תהיה גדולה יותר, כך ההורמון הזה מופרש יותר ואנחנו אמורים להיות שבעים מהר יותר ולאכול פחות.

מה השתבש?

אז למה אנחנו רעבים כל הזמן ואנשים בעלי משקל עודף אפילו מעידים על עצמם פעמים רבות שהם יותר רעבים? דמיינו שאתם בבית ונשמעת דפיקה בדלת. אתם פותחים את הדלת ומולכם עומד אדם שמבקש מכם לתרום לעמותה מסוימת 5 ש"ח. זה נראה לכם חשוב ואתם נותנים לו 5 ש"ח. למחרת הוא מגיע שוב. אתם מזכירים לו שביקר אצלכם אתמול והוא מסביר שהמטרה חשובה ואתם שוב נותנים לו 5 ש"ח. למחרת הוא מגיע שוב, יומיים אחר כך מגיעים שניים ו-3 ימים אחר כך מגיעים שלושה מתרימים. בשלב מסוים הרי כבר לא תפתחו את הדלת. תגידו לעצמכם שהמתרימים האלה השתגעו לגמרי.

זה בדיוק מה שקורה בגוף שלנו עם ההורמון לפטין, או בעצם עם כל הורמון או חומר שמופרש בצורה לא טבעית בכמות גבוהה מדי. הלפטין מופרש בכמות גבוהה מדי, והמוח שלנו שמקבל אותו בכמות גבוהה ולא טבעית אומר בשלב מסוים – "רגע, משהו פה לא הגיוני. לא יכול להיות שאתה כל הזמן שבע. אני אתחיל להתעלם מהאיתותים האלה של הורמון השובע". הוא בעצם מפסיק להתייחס לאותו מתרים בדלת.

תמונה מכאן

מה עושים?

הסיבה העיקרית שההורמון הזה מופרש יותר מדי היא הטרנד העכשווי של אכילת 5-6 ארוחות ביום. אנחנו אולי חושבים שאנחנו אמורים לנשנש בין הארוחות, כדי למנוע רעב עד הארוחה הבאה, אבל מבחינת התקשורת עם הלפטין, זו טעות. הלפטין לא אמור להשתחרר בגוף שלנו כל שעתיים-שלוש. זה בדיוק מה שיוצר את התנגודת ללפטין, אותה תסמונת "מתרים בדלת". גם אם אנחנו שותים כוס קפה בין הארוחות, קפה עם קצת סוכר וחלב, הכוס הזו תגרום להפרשת לפטין. גם אם אתם אוכלים את האוכל הכי בריא, הלפטין יופרש. מבחינה טבעית, אנחנו רוצים שהלפטין ישתחרר מעט פעמים ביום, ולכן המשמעות היא שעלינו לאכול בין 2-3 ארוחות ביום בלבד. ללא נשנושי ביניים. ככה תרגישו שובע אמיתי, וככל שתתמידו בהרגל הזה, תוכלו לראות ירידה מתונה וטבעית במשקל.

מה כדאי לאכול?

אם תאכלו מזון מלא סוכר או מזון מלא בפחמימות מעובדות, יהיה לכם קשה מאוד לעבור ל-2-3 ארוחות ביום. כשאנחנו מדברים על פחמימות מעובדות, אנחנו מתכוונים לכל הסוגים – לחמים, פסטות ודגני בוקר, למשל. גם אלה שנחשבים דגנים מלאים מתפרקים לסוכר בעיקר בסופו של דבר. לכן השתדלו להחליף את הפחמימות המעובדות בפחמימות טבעיות כמו ירקות שורש ודגנים בשלמותם, כמו אורז או קינואה, למשל. בנוסף, הקטינו את הכמות הסוכרית הפחמימתית בארוחה, והגדילו את החלק של הירקות החיים ושל המזונות השומניים, בין אם מדובר במזונות שומניים מן החי כמו ביצים, דגים שומניים או בשומנים איכותיים מהצומח כמו אבוקדו, קוקוס ואגוזים וזרעים למיניהם. כך תרגישו שבעים לחלוטין אחרי הארוחה ולא תזדקקו לנשנושי ביניים.

 

 

ספרו לנו מה אתם חושבים

Scroll To Top
the_post_id=11350