רשום כבר?
התחבר
לא רשום?
הירשם
אתם כאן: Home / בריאות / אימון בשיטת ה"בר"

אימון בשיטת ה"בר"

מהו אימון ה"בר" ואיך הוא משפיע לא רק על הגוף שלנו אלא גם על המצב הנפשי שלנו? איילה לויט מאמנת "בר" מסבירה!

שיטת ה"בר" 

אימון ה "בר" פותח בשנות ה- 50 בלונדון ע"י לוטה ברק, רקדנית גרמניה אשר בעקבות פציעה וכשלא יכלה יותר לרקוד,פיתחה את השיטה.
האימון סחף נשים רבות מכל העולם וסניפים וסטודיו'ס של "בר" החלו לקום בשנות ה-70 בניו יורק, ופותחו ע"י אחת המתאמנות המושבעות של לוטה.
כיום קיימים בעולם אלפי סניפים של "בר" (Barre) הפזורים בארה"ב, באירופה ובמזרח הרחוק.

בישראל יש מספר סטודיו'ס אשר מציעים שיעורי "בר". הסטודיו של איילה לויט מציע אימוני "בר" ברמות שונות ובסגנונות המותאמים למתאמנים המגיעים.

יצאנו לשאול את איילה כמה שאלות על אימון "בר":

מהו אימון BARRE ?

אימון שעובד על כל הגוף ומשלב בתוכו עבודת חיזוק כוח וסיבולת אנארובית וזאת לצד תנועות ומונחים מעולם הבלט והפילאטיס.
אימון ה"בר" מורכב מעבודת ידיים חזקה עם משקולות, עבודת רגליים וישבן המתבצעים במשולב ואביזרים נלווים.
עבודת מזרן על שרירי הבטן, ושרירי הליבה. באימון עובדים על קבוצת שרירים באופן מעמיק ובחזרתיות על מנת להשיג תוצאות טובות.
האימון מלווה במוזיקה קצבית כיפית וסוחפת המכניסה לאווירה.

מהן תוצאות האימון ולמה הוא כל כך מותאם לנשים?

האימון עובד על הארכת שרירים, חיזוק שרירי הליבה ושיפור היציבות. האימון תורם לחיזוק ריצפת האגן והגדלת טווח התנועה של כל שריר תוך דגש על השרירים המייצבים ואף מעכב את שחיקת הגוף המתרחשת באופן טבעי עם השנים.
אורך האימון כ-55 דקות ושריפת הקלוריות הממוצעת במהלך האימון היא בין 500-300 קלוריות, תלוי ברמת האימון.

מה בתוכנית שלך?

המטרה שלי היא להפיץ את השיטה המצויינת הזו למאמנות נוספות והייתי שמחה שכל אישה בישראל מצפון ועד דרום תחווה את חווית אימון ה"בר".
אני מסיימת בימים אלו הכשרה כמאמנת "בר" בינלאומית – IBBFA. בדצמבר יפתח קורס בנתניה בתאריך 11.12.2018, הקורס בעל 6 מפגשים ומכין את המתמחים בו לאמן Barre בכל הרמות. זאת בשיתוף פעולה עם בית הספר להכשרה והדרכת מאמנים "קונספט טרינינג סטודיו". אני גאה לעמוד בראש הקורס ולהדריך באופן מקצועי את כל מי שחפץ להפוך למאמנות/ני "בר".

כחלק מהקורס וההכשרה, אנחנו מלווים את מסיימי הקורס בכל מה קשור בבניית סטודיו לאימון "בר" וגם מדריכים מקצועית את המאמנות/נים להטמיע את השיטה בסטודיו בו הם עובדים, הן בפן המקצועי והשיווקי, והן בהקמה ובקניית הציוד הדרוש.

למה דווקא "בר"?

בעשור האחרון לחיי עסקתי בניהול פרויקטים ומנכלות עבור חברות בנלאומיות בתחום הספורט, והקמת מיזמים הקשורים לתחום.
הפכתי את האימונים שלי מתחביב למקצוע ובכל הזדמנות שהייתה לי ניסיתי דברים שונים ונסעתי למקומות בעולם המציעים אימוני ספורט כדי לחוות ללמוד ולהתנסות .
טיילתי בעולם והתנסתי בכל הדברים החדשים שמציע עולם הספורט. התאמנתי בניו יורק , אמסטרדם, לונדון ועוד.
צברתי ידע רב, ובניו יורק לראשונה נתקלתי באימוני ה"בר" ומיד התאהבתי.

היום כמאמנת ולאחר ניסיון רב שצברתי כמתאמנת הבנתי, שהגוף הנשי זקוק למשהו אחר מאשר הרמת משקל כבד או אימון אגרסיבי שמותאם לעיתים לגברים ולא לנשים.
אימון ה"בר" יביא אותך לתוצאות מדהימות ללא פציעות מיותרות ואף יקנה לך גוף מוארך וחטוב.

טיפ לסיכום? 

בעייני, כשאישה מגיעה לאימון, מעבר לצורך שלה בחיטוב הגוף והרזייה, היא מחפשת בעיקר להתחבר לנשיות שלה. היא רוצה לקבל את היכולת לאהוב את עצמה ואת מה שהיא רואה מעבר למראה, גם אם את אישה מלאה וחטובה וגם אם את רזה וחטובה. לדעתי המטרה האמיתית של אישה כשהיא הולכת לאימון זה להרגיש טוב עם עצמה.
אחרי לידות, יום עמוס של עבודה, טיפול בילדים, קריירה, וטיפול בצרכי הבית, האימון צריך להיות מקום שאחריו תחושת הביטחון שלך תגבר.האימונים הם גם אימון פסיכולוגי, המטרה היא שבסוף האימון תוכלי להגיד בגאווה "אני מתאמנת, אני מניעה את הגוף בקלילות, אני גמישה, חזקה יציבה ונשית".
בעזרת אימוני ה"בר" אני מאמנת נשים להתחבר לנשיות שלהן, לעוצמה הפנימית שלך כאישה , אני מקפידה במהלך האימון שהמתאמנות שלי תהיינה זקופות, מנח שאני קוראת לו "עמידה של מלכה", הרצון שלי הוא שהמתאמנות שלי יתהלכו בעולם, בהגדרה של אני אישה זקופה , חטובה ויפה .

האני מאמין שלי הוא שאימוני ה"בר" אכן מחטבים, מרזים ועוזרים לירידה במשקל אך יותר מכול אני מאמנת נשים לנשיות חזקה ומחוזקת, יציבה, חטובה, זקופה וענוגה, ארוכה כרקדנית .

 

.

ספרו לנו מה אתם חושבים

Scroll To Top